Аутизм можливо перемогти!!!


В київській спортивній організації «Школа Боротьби», що знаходиться на Жилянскій 46, вже п’ятий рік тренують дітей з аутизмом. За цей час стали помітні явні ознаки покращення. Про те, як тренеру це вдається, враження батьків та перспективи такої практики читайте далі.

Передусім, треба сказати, що для великого кола людей, саме значення слова «аутизм» досить затьмарене. Отже, аутизм – це певне порушення сприйняття сигналів, що потрапляють в людський мозок. Таким чином, одні сигнали стають більш інтенсивними, а інші, дитина не помічає взагалі. В результаті цього, порушуються контакти людини з оточуючим світом, вона починає реагувати на нього інакше. Але, як показує практика, суспільство здатне навчити таку дитину «правилам гри», тим самим знизивши порушення його соціальної взаємодії до мінімуму.

На превеликий жаль, часом, навіть лікарі-педіатри не знають, яким чином допомогти таким дітям, або взагалі не звертають увагу на проблему. Головне, як відмічають спеціалісти, вчасно помітити, що дитина не хвора, а просто інша, не така як всі, і знати, як їй допомогти. Саме таку задачу перед собою поставили в київській «Школі Боротьби».

Засновник школи Віталій Даниленко ділиться своїм досвідом:

«Маю сказати, що я сам безліч разів був свідком того, як боротьба та дзюдо, як види спорту, вирішували проблеми з поведінкою у дітей. Нашу школу відвідують різні діти, деякі з яких, не відрізняються зразковою поведінкою, але вже за місяць-два занять, видно, як вони змінюються, стають більш свідомими та самостійними. З дітьми з аутизмом трохи інша ситуація, адже до них потрібен особливий підхід, що потребує максимальної довіри і самовіддачі. І, повірте, воно того варте. Важко передати словами радість батьків,коли вони під час занять боротьбою чи дзюдо, хоча б на кілька годин, можуть побачити свою дитину здоровим, повноцінним членом суспільства».

Спеціальну групу для дітей з аутизмом вже не перший рік веде головний тренер-викладач по дзюдо «Школи Боротьби» Роман Зембицкий. Після навчання в Краківському педагогічному університеті він повернувся в Україну, щоб привнести європейський досвід у вітчизняну реабілітаційну практику. Роман розповідає, що на Заході дітей з аутизмом всіляко намагаються адаптувати і підготувати до життя у соціумі, для того, щоб вони не потребували сторонньої допомогти та могли отримувати освіту, та навіть працювати, оскільки тоді державі не доведеться утримувати їх все життя.

В «Школі Боротьби» таких дітей не ізолюють від їх однолітків, а поступово інтегрують в групи зі звичайними дітьми, застосовуючи давно відомий світовій практиці інклюзивний підхід до навчання. «Діти бачать, як їх товариші займаются, і, поступово, крок за кроком, в процесі гри, вони самі повторюють необхідні рухи, їх дії стають більш впевненими, вони починають реагувати на прохання і команди тренера, і, навіть за межами спортивної зали цей ефект не зникає. За 2-3 роки занять, діти з аутизмом стають більш адаптованими до життя в соціумі, вони підтримують зоровий контакт, можуть спілкуватися, і навіть готові боротись на змаганнях на рівні з іншими дітьми», — розповідає тренер.

Результати досліджень показують, що через 20-30 років кожна третя дитина буде народжена з аутизмом. Саме тому, пошуки практичних методів адаптації таких дітей є надзвичайно важливими в сучасному світі.

І поки офіційна медицина губиться у здогадках стосовно причин і методів вирішення цієї проблеми, «Школа Боротьби» допомагає дітям адаптуватися і жити повноцінним життям.